2022 Annual Report

Leadership Message

We are excited to share Women Enabled International’s 2022 Annual Report. This was a year of momentous celebration, marking our 10th anniversary and bright beginnings to help forge WEI’s future.

2022 WEI Annual Report Cover WEI is the only global organization focused exclusively on the human rights of women, girls, and gender-diverse people with disabilities. In the face of rising gender-based violence and anti-rights movements worldwide, we remain steadfast in our commitment to increasing the visibility of our multiply marginalized community and seeing our rights recognized and realized.

Throughout the year and at a special event in October 2022, we looked back at WEI’s impact in our first decade and paid tribute to the people who have worked to advance our mission and our movement – especially our staff and women with disabilities around the world. Click here to access a brief anniversary video featuring esteemed global advocates, allies, and champions of human rights at the intersection of gender and disability.

Every year, as WEI grows, so does our reach and impact. In 2022, WEI widened our networks, deepened our partnerships, and substantially increased our staff and budget through diversified funding sources. To sustain this growth and strengthen organizational resilience, WEI secured a coveted BUILD grant from the Ford Foundation to further invest in the people, finances, systems, and strategies needed to thrive into the future.

Thus, WEI ended 2022 perfectly positioned to develop our next 5-year strategic plan. WEI has established an incredibly strong foundation, with touchstone values that will guide our work going forward – intersectional feminism, disability justice, community, accountability, respect, and dignity.

We feel energized – and privileged – by the opportunity to shape what’s next for this unique and vital organization, understanding the great responsibility we bear as we pursue equality and justice for women, girls, and gender-diverse people with disabilities worldwide.

In gratitude and solidarity,

Maryangel García-Ramos Executive Director

Catherine Townsend President, Board of Directors

Read about our extensive programmatic impact in our 2022 Annual Report.

MENSAJE DE LA DIRECCIÓN EJECUTIVA Y LA JUNTA DIRECTIVA

Nos complace compartir el Informe Anual 2022 de Women Enabled International. Esteaño estuvo marcado por celebraciones trascendentales, como nuestro décimoaniversario y el inicio de una etapa brillante, en la que dimos la bienvenida a una nuevaDirectora Ejecutiva para ayudar a forjar el futuro de WEI.

Informe Anual 2022 WEI es la única organización internacional que trabaja de forma exclusiva en losderechos humanos de las mujeres, las niñas y las personas de género diverso condiscapacidad. Frente al aumento de la violencia de género y los movimientosantiderechos alrededor del mundo, nos mantenemos firmes en nuestro compromiso poraumentar la visibilidad de nuestra comunidad y garantizar el reconocimiento, laprotección y el ejercicio de nuestros derechos.

A lo largo del año y en un evento especial en octubre de 2022, reflexionamos acercadel impacto de WEI en nuestra primera década y rendimos tributo a todas aquellaspersonas que han trabajado con incansable dedicación en pos del progreso de nuestramisión y nuestro movimiento, sobre todo nuestro personal y las mujeres condiscapacidad de todo el mundo. Haga clic aquí para ver un breve vídeo de nuestroaniversario, en el que figuran grandes activistas por los derechos humanos en laintersección del género y la discapacidad y otras personas aliadas.

Con cada año que pasa, WEI ha crecido. conn ello también nuestro alcance e impacto. En 2022, WEI amplió sus redes, fortaleció sus alianzas e incrementó de maneraconsiderable su personal y presupuesto a través de fuentes de financiacióndiversificadas. Con el fin de mantener este crecimiento y consolidar una resilienciaorganizacional, WEI obtuvo la codiciada subvención BUILD de la Ford Foundation parainvertir más en la gente, las finanzas, los sistemas y las estrategias que se necesitanpara prosperar en el futuro.

WEI terminó el 2022 muy bien posicionada para su elaborar siguiente plan estratégicode 5 años. La organización sentó cimientos sólidos sobre los que continuar su labor, ydefinió los valores fundamentales que guiarán su trabajo de ahora en adelante, entreellos feminismo interseccional, justicia para la discapacidad, comunidad, rendición decuentas, respeto, y dignidad.

Nos sentimos honradas y revitalizadas por el privilegio que significa la oportunidad deconstruir el futuro de esta organización única y vital, y comprendemos la granresponsabilidad que tenemos en la búsqueda de la equidad y la justicia para lasmujeres, las niñas y las personas de género diverso con discapacidad alrededor delmundo.

En gratitud y solidaridad,

Maryangel García-Ramos Directora Ejecutiva

Catherine Townsend Presidenta de la Junta Directiva

Lea acerca de nuestro extenso impacto programático en nuestro Informe Anual 2022.